"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" * * * در مجموعه روانشناسی آرامش رویایی تكنیک های مناسب برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره هاى فردى ، خانوادگى ، زوج درمانى و مشاورهء قبل از ازدواج ،سكس تراپى و ... در خدمت شما عزیزان هستیم

بهترین دکتر روانشناس مشهد

درمان دردهای پریودی

کاهش دادن استرس

عدم مصرف مواد کافئین دار

مصرف پروتئین بیشتر، قند و نمک کمتر

ماساژ درمانی

بهترین دکتر روانشناس مشهد

بهترین دکتر روانشناس مشهد 09154433487

درمان دردهای پریودی

استرس یکی از عواملی است که باعث به عقب افتادن دوران پریودی می شود .

کورتیزول نوعی هورمون تنشی است که اگر زیاد شود باعث تنش در فرد می شود.

کورتیزول همچنان در سطح بالا باقی می‌ماند و در این زمان کورتیزول از سلول‌های عصبی، ماهیچه‌ای و استخوان‌ها برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

همچنین منجر به افزایش وزن، خستگی، عصبانیت و احتمالاً پوکی استخوان می‌شود.

همان طور که میزان بالای کورتیزول خوب نیست، میزان کم آن نیز عوارض در پی دارد.

اگر فشار عصبی برای مدت طولانی همچنان  ادامه یابد، دیگر غدد فوق کلیه خسته شده و هورمون‌های تنشی (کورتیزولکاهش می یابد .

وقتی هورمونی تنشی از غده فوق کلیه به مدت طولانی ترشح شوند، این غدد خسته شده و باید استراحت کنند؛ و گرنه دچار افسردگی می‌شوند و بیماری‌هایی مثل افسردگی ، ورم،

ضعف سیستم ایمنی و ... بروز می‌کند.

افرادی که میزان کورتیزول خون شان پایین است، تمایل زیاد به شیرینی دارند، دچار افزایش وزن، حساسیت، تپش قلب، بی خوابی، افسردگی، خستگی، اشکال در حافظه، ناتوانی

در تمرکز، یائسگی زودرس و ناراحتی‌های عادت ماهیانه و ... می‌شوند.

خانم هایی که استرس دارند،در دوران عادت ماهانه نسبت به سایر خانم ها درد بیشتری دارند.

هر ماده‌ ای که بتواند ترشح پروستاگلاندین‌‌ ها را مهار کند، می‌ تواند سبب کاهش درد قاعدگی شود.

آگاه کردن همسر از این علائم و دلیل تغییر رفتارها و درک همسر، در کاهش این علائم، تأثیر زیادی دارد.

کاهش اضطراب و روش‌ های مثبت کنترل مثل توصیه‌ به شوهر برای اینکه به همسرش کمک کند، موجب بهتر شدن روحیه زنان می ‌شود.

با بالا رفتن سن عموماً شدت درد بیمار کمتر می‌شود و اغلب بعد از زایمان نیز بهبود پیدا می‌کند.

درمان درد قاعدگی

1- عدم مصرف مواد کافئین دار مثل چای ، قهوه ، نوشابه گاز دار و شکلات که منجر به عصبانیت و در نتیجه دردهای قاعدگی می گردند .

2- ورزش با افزایش اندورفین های کشنده های طبیعی درد، می تواند مسکن خوبی باشد.

چون باعث انبساط فکری بر مشکلات شده و درد را می کاهد.

3- مصرف پروتئین بیشتر، قند و نمک کمتر

4- استفاده از کیسه آب داغ و تشک حرارتی در شکم برای کاهش درد مؤثر است.

 5- همچنین ماساژ درمانی می تواند بسیار اثرگذار باشد.

می‌ توانید با ماساژدادن شکم ، از درد بکاهید، گرم کردن شکم گاهی درد را تسکین می‌ دهد.

6-مصرف آب سیب و کرفس

7- مصرف چای سبز حاوی آمینو اسید ال تیانین است که تولید امواج مغزی آلفا را در مغز افزایش می دهد و این امواج به نوبه خود منجر به کاهش استرس ، افزایش آرامش، بهبود

تمرکز و هوشیاری ذهنی می شود.

8- شیر

9- نوشیدن آب کافی در فصول گرم با آرام کردن اعصاب از استرس پیشگیری می کند

10-بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد.

بابونه به شل شدن عضلات ، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.

11-اسید آمینه نیز نقش مهمی را در تولید گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) که یک انتقال دهنده عصبی است و باعث ریلکس شدن انسان می شود، ایفا می نماید.

مشاوره رایگان روان شناسی   مشاوره حضوری روان شناسی در مشهد   مشاوره تلفنی روان شناسی

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

لوگوها  و نماد اعتماد سایت

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zarinpal

گالری تصاویر

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Twitter   RSS   GooglePlus   Youtube

Aparat Instagram  Telegram    Facebook

لوگوی روان شناسی جنسی  Sexual Psychology Scientific - Copyright © 2012-2018

  All rights reserved

 

Design By : Roya Computer Clinic

This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!