"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" * * * در مجموعه روانشناسی آرامش رویایی تكنیک های مناسب برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره هاى فردى ، خانوادگى ، زوج درمانى و مشاورهء قبل از ازدواج ،سكس تراپى و ... در خدمت شما عزیزان هستیم

مشاور خانم در مشهد

شلیک 7 تیر به استرس پیش از امتحان !

 برنامه ریزی کنید - استراحت کنید - خوابی راحت داشته باشید - ازتغذیه سالم استفاده کنید - دوری ازافکار منفی و مثبت اندیشی - حفظ آرامش

مشاور خانم در مشهد

مشاور خانم در مشهد 09154433487

شلیک 7 تیر به استرس پیش از امتحان !

طبق آمارهای علمی، دانش‌آموزان مضطرب بیشتر از سایر دانش‌آموزان سرما می‌خورند یا به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند.

برنامه ریزی کنید

اگر برنامه ریزی کنید می توانید با مدت زمان کمتر دوباره خوانی کنید ، حتی اگر مدت بسیار طولانی برای یادگیری آن مورد نیاز باشد .

تنها در اینصورت است که می‌توانید از خواندن آن صرف‌نظر کنید و به جای آن مطالب دیگری را که آسان‌تر هستند دوباره خوانی کنید.

استراحت  کنید

در روز های پیش از امتحان باید فاصله‌ زمانهای خاصی برای استراحت کردن در نظر گرفته شود.

با این تفاصیل که فاصله این استراحت‌ها باید بر اساس سختی یا آسانی مطلب مورد مطالعه تنظیم شود.

با استراحت کردن صحیح ، تمرکز شما از بین نمی رود . در ضمن خستگی را از بین برده و اضطراب پیش از امتحانتان تشدید نمی شود .

نکته ای مهم : استراحت نباید با فعالیت‌ها ی پر سر و صدا همراه باشد. مثل تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند اگر استراحت در این حالت انجام شود

به‌جای آرامش باعث حواس‌پرتیتان می‌شود.

خوابی راحت داشته باشید

اصلا مهم نیست که چه ساعتی می‌خوابید یا چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید.

اینجا مهم این است که وقتی می‌خواهید مطلبی درسی را دوره کنید بصورت کامل هوشیار باشید و تمرکز کافی داشته باشید.

یک ساعت قبل از به بستر رفتن دیگر مطالعه نکنید.

 7 ساعت خواب کامل برای فعالیت مناسب بدن امری حیاتی است.

تغذیه سالم داشته باشید

اصلا قهوه، چای و نوشابه‌های گازدارنخورید .

چون کافئین موجود در این گونه نوشیدنی‌ها شما را بیدار نگه داشته و قدرت به یاد آوردن مطالب را از شما می‌گیرند.

از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید زیرا ذهن را فعال نگه داشته و باعث یادگیری بهتر و کاهش اضطراب می‌شود. تمرکز فکری داشته باشید

در روز های پیش از امتحان هر چیز ی را که باعث حواس‌پرتیان می‌شود کنار گذاشته و از توجه به اتفاقات اطراف که باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شوند جلوگیری کنید.

بهتراست بدانید که وقتی تمرکزی روی درس وجود ندارد اضطراب خود به خود به وجود می‌آید .

مشاوره رایگان روان شناسی   مشاوره حضوری روان شناسی در مشهد   مشاوره تلفنی روان شناسی

مثبت اندیش باشید

یکی از افکار منفی پیش از امتحان این است که فکر کنیم همه ی بچه‌ها پیش از امتحان درس را یک دور کامل خوانده‌اند و به آن مسلط هستند اما من هنوز با کتاب سر و کله

می‌زنم. 

اگر یک چنین فکری به سراغ‌ شما آمد بلافاصله با اطمینان  بگوییدکه : من قبلا هم چنین امتحان‌هایی داده‌ام و اکثر مواقع هم نمره خوبی گرفته‌ام.

وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما روحیه می‌دهند یا به قولی انرژی مثبتی به شما می‌دهند.

اصولا هر وقت و سعی کنید اگر فکری منفی به سراغ شما آمد فورا آن فکر را به شکلی مثبت تغییر داده و با صدای بلند برای خود تکرار کنید.

آرامش داشته باشید
برای دوره کردن دروس و مطالب جدید نفسی عمیق کشیده و سعی کنید ذهن خود را از هر فکر ی دیگر پاک کنید.

سعی کنید تا زمانی را برای قدم زدن در هوای آزاد بگذارید . این کار باعث احساس آرامشی عمیق در شما می شود .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

لوگوها  و نماد اعتماد سایت

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zarinpal

گالری تصاویر

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

روان شناسی سکس     روان شناسی سکس     روان شناسی سکس

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Twitter   RSS   GooglePlus   Youtube

Aparat Instagram  Telegram    Facebook

لوگوی روان شناسی جنسی  Sexual Psychology Scientific - Copyright © 2012-2018

  All rights reserved

 

Design By : Roya Computer Clinic

This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!