روان شناسی جنسی                 Clock.Icon

21:00 - 09:30  

  ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

Headphone.Icon

  09154433487

  تماس برای مشاوره تلگرامی رایگان


                
                                                                                                                                                                
"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" * * * در مجموعه روانشناسی آرامش رویایی تكنیک های مناسب برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره هاى فردى ، خانوادگى ، زوج درمانى و مشاورهء قبل از ازدواج ،سكس تراپى و ... در خدمت شما عزیزان هستیم

جدیدترین مقالات

Thumbnail بهترین روانشناس مشهد  اثرتنبیه کردن کودک چیست ؟ ترسو ، بزدل و گوشه گیر می شوند.  فرار از خانه - الگو گرفتن از رفتار پدر و مادر دچار تنفر و خشم سرکوب شده می شود که هر زمان  چشم والدین خود را دور می بیند همان کار را انجام می دهد.  
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد افسردگی خندان چیست ؟ به ظاهر فرد می تواند راه برود ، صحبت کند و بخندد ولی خشنود نیست  آنها افرادی هستند که از تغییر خلق خود بی اطلاع اند و هرگز تفاوت بین احساسات خود در هر روز را متوجه نمی شوند  
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد درمان دلزدگی زناشویی   تازه نگه داشتن رابطه - توقع هایتان را منطقی و منصفانه کنید باور اینکه می توانید از همسر امروزتان ، انسان دیگری خلق کنید کاملاً اشتباه است همچنین باور نداشته باشیم که همسرمان ذهنمان را بخواند باید خودمان نیازهایمان را به زبان بیاوریم  
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد باید نبایدهای زندگی مشترک زمانی که در مورد رفتار همسرتان صحبت می کنید از کلمات همیشهو هیچ وقت کمتر استفاده کنید .  
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد درمان اضطراب جدایی کودک درک و پذیرفتن و عدم سرزنش او به دلیل جمع گریزی  عدم مقایسه کودکتان با سایر بچه های دیگر بدون اطلاع کودک او را یک دفعه رها نکنید و تنها نگذارید   بهترین روانشناس مشهد 09154433487 اضطراب جدایی در کودک چیست ؟ اضطراب...
Thumbnail بهترین دکتر روانشناس مشهد درمان ترس چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟ اولین گام پذیرش ترس دومین گام شناسایی ترس سومین گام تسلیم شدن در برابر ترس چهارمین گام یادداشت مزایای غلبه بر ترس پنجمین گام استفاده از تجربیات موفق گذشته...
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد اگر همسر افسرده ای دارید با او به این گونه رفتار کنید   از بحث با او بپرهیزید توقع نداشته باشید کارها درست را انجام دهد چون افراد افسرده درطی روز انرژی کمی دارند ارتباط تان را با دوستان و نزدیکان قطع نکنید و تفریح را از یاد نبرید
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد بهترین رفتار با همسر در حالت استرسچیست؟ کم گویی - اجتناب از انتقاد - عدم نصیحت - حرف یکدیگر را قطع نکنید - از گذشته حرفی نزنید و روی مشکل فعلی متمرکز شوید  

بهترین روانشناس مشهد 09154433487

بهترین روانشناس مشهد

می دانید استرس خوب و بد چیست ؟ 

استرس خوب ازدواج با فردی است که دوستش داریم ، ترفیع شغلی و ... که هم مفیدند و هم فشارزا .

استرس بد مانند مشکلات تعارض ، مالی یا یک ضربه روحی شدید.

بهترین روانشناس مشهد  


بهترین روانشناس مشهد 09154433487

آیا می دانید استرس خوب و استرس بد چیست ؟


یوسترس


به نوعی استرس مثبت و مفید است. که در این حالت ما تحت فشار هستیم ، اما این فشار به ما انگیزه و انرژی می دهد تا به اهدافمان برسیم و مسئولیت هایمان را انجام دهیم .

به طور مثال ازدواج با فردی که دوستش داریم، تحصیل کردن، ترفیع شغلی و تغییر شغل از جمله یوسترس های فشارزا ولی مفیدند.

پس بنابراین استرس همیشه مضر نخواهد بود . در واقع می تواند ما را به سوق دادن پاسخی موثر به یک موقعیت هدایت کند مثل اضطراب قبل از امتحان و این بدان معناست که

شما می توانید تصمیم بگیرید که استرس اثری مثبت یا منفی روی زندگیمان داشته باشد. 


به طور کلی پژوهش ها بصورت عملی و تجربه های شخصی نشان می دهند که ما نمی توانیم موقعیت هایی استرس آفرین را از زندگیمان حذف کنیم .

ولی می توانیم که آنها را مدیریت کنیم.

استرس زمانی زیان آور می شود که شما کنترل توانایی آن را نداشته باشد.

اگر استرس شدید، برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند اثراتی روحی- روانی شدیدی مثل عصبانیت، افسردگی، فقدان خلاقیت هم چنین مشکلات گوارشی، میگرن های شدید بر انسان

می گذارد .

بنابراین اگر شما انسانی مضطرب و نگرانید سبب می شود که شما با ترمزِ روانی زندگی کنید.

یعنی همیشه در حالیکه یک پایِ شما رویِ گازِ زندگی است پایِ ديگرِ شما رویِ ترمزِ زندگیست . 

پس بنابراین شما با سرعتی که گاز میدهید حرکت نخواهید کرد.

 چون شما هم ترس از شکست دارید و هم ترس از اشتباه و این دو موضوعاتی هستند.

که بسیاری از اوقات اضطرابی که ما داریم ذره ذره تبدیل به نوعی افسردگی میشود و ما یک مقدار بدبین و منفی میشویم که حاضر نیستیم خطر و ریسک را تجربه کنیم

و همچنین زندگیِ .

دیسترس

تجربه ای است مداوم که غرق شدن در مسئولیت ها می باشد .

در واقع دیسترس حرکت در تونل مشکلات است.

بدون آنکه انتهای این تونل معلوم باشد.

مانند مشکلات تعارض ، مالی، و در روابط بین فردی، تعهداتی بیش از حد و همچنین دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری مزمن یا تجربه کردن یا یک ضربه روحی شدید.

مشاوره رایگان روان شناسی   مشاوره حضوری روان شناسی در مشهد   مشاوره تلفنی روان شناسی

به نظر می رسد که حذف کامل استرس در زندگی بشر همیشه امکان پذیر نیست. ولی می توان استرس را شناخت و با آن مقابله کرد.

اثرات استرس چیست؟

موقعیت های استرس زای مکرر و فقدان مهارت های مقابله ای کارآمد در این گونه موقعیت ها ، احتمال بروز بیماری را در فرد افزایش می دهد.

زمانی که در یک موقعیت پر استرس قرار می گیرید، بدنتان به سرعت پاسخ می دهد.

تعداد ضربان قلب و تعداد تنفس زیاد می شود ، فشار خون بالا می رود و تعریق افزایش می یابد.به طور کلی استرس به شکلی عمومی بر دستگاههای مختلف بدن اثر می گذارد .

استرس با طیفی نظیر سردرد و  بیماری های عفونی ، بیماری قلبی- عروقی، دیابت، آسم و آرتریت روماتویید در ارتباط است .

استرس با خلق منفی و اختلالات خلقی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی در ارتباط است .

آثار جسمانی استرس

  1. نفس نفس زدن
  2. افزایش میزان ضربان قلب، افزایش فشار خون
  3. کاهش یا افزایش وزن
  4. مشکلات دیداری
  5. تکرر ادرار، احساس دفع، یبوست
  6. انقباض عضلانی، دردهای بدنی، سردرد، میگرن، زخم معده، تهوع

آثار روان شناختی استرس

  1. هیجانی: دمدمی مزاج شدن، احساس درماندگی، خشم، کاهش اعتماد به نفس، به آسانی ناراحت شدن و شناختی:
  2. رفتاری: زود از کوره در رفتن، سیگار کشیدن، مصرف دارو، افزایش تمایلات وسواسی، انزوای اجتماعی، کم حوصلگی
  3. مشکل در تفکر، مشکل در تمرکز، خود انتقادی، افزایش افکار ناکارآمد،

 10روش برای مواجه با استرس بد

  1. اجتناب از غذاهای چرب و فست فود .
  2. کاهش مصرف کافئین : مطالعات نشان داده اند که کافئین موجب افزایش سطح هورمونهای استرس می شود.
  3. مصرف مواد الکلی، مسکن، نیکوتین … برای مواجه با خستگی، کم انرژی بودن، اضطراب، … در دراز مدت علائم استرس را تشدید می کنند.
  4. نوشیدن آب : مزه مزه کردن آب شما را مشغول کرده و ممکن است باعث کمک به شما برای مقاومت در برابر مصرف کافئین و غذای ناسالم (چیپس، …) شود.
  5. حتما صبحانه بخورید :استرس باعث افزایش نیاز ما به غذا می شود.
  6. بخوابید : خواب برای بدن فرصت ترمیم را فراهم می کند.
  7. عدم انکار: در اولین فرصت مشکلات را شناسایی و ریشه یابی نموده و آنها را مدیریت و درمان کنید. اگر دچار عوارض جدی روانی و فیزیکی شده اید، تنها به نوشتن آنها بسنده نکنید.
  8. پیاده روی روزانه : با اختصاص روزانه ۱۰-۱۵ دقیقه برای پیاده روی می توانید به بررسی مشکلات خود بپردازید و سر حال بیایید. 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!