روان شناسی جنسی                 Clock.Icon

21:00 - 09:30  

  ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

Headphone.Icon

  09154433487

  تماس برای مشاوره تلگرامی رایگان


                
                                                                                                                                                                
"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" * * * در مجموعه روانشناسی آرامش رویایی تكنیک های مناسب برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان و همچنین مشاوره هاى فردى ، خانوادگى ، زوج درمانى و مشاورهء قبل از ازدواج ،سكس تراپى و ... در خدمت شما عزیزان هستیم

جدیدترین مقالات

Thumbnail روانشناس خوب در مشهد  درمان انزال زودرس  استفاده از کرم ها  مانند ژل ليدوكابين ۲% و كرم پريلو كابين ۲.۵% و ژل ۲% ليدوكابين  استفاده از كاندوم و عدم استفاده از اسپری بیحس کننده   
Thumbnail بهترین دکتر روانشناس مشهد از یادگار پرستی جنسی بیشتر بدانید یعنی داشتن تمایلات جنسی نسبت به بخش‌هایی از بدن برای رسیدن به لذت جنسی یا اقلام غیر زنده مانند لباس زیر، جوراب ساق بلند ، چکمه ، کفش و غیره ی که ممکن است فرد به واسطه آنها تحریک می شود   
Thumbnail بهترین دکتر روانشناس مشهد پیشگیری و درمان بیماریهای مقاربتی ادرار کردن بعد هر رابطه استفاده بلافاصله از اب و صابون استفاده از کاندوم  عدم رابطه در زمان پریودی  
Thumbnail بهترین دکتر روانشناس مشهد ناراحتی در زن و مرد متفاوت است مردان به سرزنش اطرافیانشان گرایش دارند و زنان به خود سرزنشی مردان بدبین و گارد گرفته می شوند و زنان حالت دلواپسی و ترس دارند...
Thumbnail بهترین دکتر روانشناس مشهد درمان دردهای پریودی کاهش دادن استرس عدم مصرف مواد کافئین دار مصرف پروتئین بیشتر، قند و نمک کمتر ماساژ درمانی
Thumbnail بهترین روانشناس در مشهد درمان منفی نگری لیستی از صفات مثبت خود تهیه کرده و آنها راتقویت کنید . افکار خود را متوجه جنبه های مثبت زندگی کنید . از افراد منفی نگر و موقعیت هایی که موجب ایجاد افکار منفی می شوند دوری کنید.  
Thumbnail بهترین روانشناس مشهد وقتی رابطه  برایت رنج آور است تا اینکه لذت بخش باشد ! وقتی برای خوشایندت از طرف مقابل می خواهی برایت تغییر کند! زمانی که دنبال توجیه رفتار او هستی !  

کلینیک روانشناسی در مشهد 09154433487

کلینیک روانشناسی در مشهد

همه چیز درباره افسردگی فصلی

آیا می دانستید که :
با گرم شدن هوا و نور خورشید افسردگی فصلی به کمترین مقدار خود کاهش می یابد .

کلینیک روانشناسی در مشهد 

کلینیک روانشناسی در مشهد  09154433487

همه انواع افسردگی یک نشانه مهم و مرکزی دارند ، احساس غمگینی وپوچی در بیشتر ساعات روز .

پديده‌اي به نام سندروم افسردگي فصلي موجب بروز اختلالاتي در برخي افراد مي‌شود .

وبه نام اختلال عاطفي فصلي (SAD) شنـاخـته مي‌شود كه هر سال در يك زمان معين در فرد بروز مي‌كند. معمولا از پاييز و زمسـتان شـروع شـده و در بـهار يـا اوايل تابستان پايان

مي‌يابد.

همگی می دانیم که فصل پاییز علی رغم رنگارنگی زیبای خود به دليل كوتاهي روز و بلندي شب فصلي افسرده قلمداد مي‌شود ولی فصل بهار به عنوان فصل طراوت و شكوفايي در

همگی نقش بسته است .

افسردگی فصلی زمستان


اگر در فصل‌هاي كم‌نور سال به مدت دو هفته متوالي شما را رها نكرد، يعني شما افسردگي وابسته به فصل داريد.

برخی دانشمندان معتقدند که این بيماري به دليل تغيير در ميزان نور خورشيد ايجاد مي‌شود.

چون نور خورشید حالات دروني‌ و هورمون‌ها را تنظيم مي‌كند ، و در مناطق کم نور این حالات به تاخیر می افتد ساعت بيولوژيك بدن به تاخير افتاده و معمولا در زمستان روند

كندي را طی می کند . يكي ديگر از نظريه‌ها اين است كه متفاوت است.

نور می تواند ناهماهنگي‌هايي مواد شيميايي مغزي كه وظيفه انتقال اطلاعات ميان نرون‌ها ‌(اعصاب) را به عهده دارند و به انتقال‌دهنده عصبي مشهورند .

به‌عنوان نمونه: سروتين،  درافراد مختلف را از نو متعادل سازد.

 علائم افسردگی زمستان

اشتهای زیاد : در افسردگي زمستاني اشتها زياد مي‌شود؛ بخصوص به چيزهاي شيرين پر از كربوهيدرات.

اندوه : احساس غمگيني و پوچي در بيشتر ساعات روز.
افزایش وزن : وقتي آدم بي‌اندازه شيريني مي‌خورد، معلوم است كه چاق مي‌شود.

احساس خواب آلودگی : درست مثل موجوداتي كه به خواب زمستاني مي‌روند، افسرده‌هاي زمستاني هم دلشان نمي‌خواهد رختخواب را ترك كنند.

آن ها روزها به سختی از خواب بیدار می شوند و احساس سستی و بیحالی می کنند.

داشتن احساس افسردگی در بیشتر ساعات روز

عدم تمایل به چیزهایی که قبلا برایتان لذت بخش بود.

تغییر در برنامه و ساعات خواب (معمولا خواب زیاد)

انرژی کم و بیحالی

مشکل در تمرکز

تمایل به تنهایی و ارتباط برقرار نکردن با اطرافیان

کاهش میل جنسی

تمایل به نور آفتاب

تمایل به غذاهای سرشار از کربوهیدرات

عدم تمرکز : افسرده‌هاي زمستاني فقط جسم به‌هم‌ريخته‌اي ندارند، آنها نمي‌توانند ذهن‌شان را مثل گذشته مرتب و روي موضوعي تمركز كنند.

تمایل به تنهایی : اين افراد در اغلب مواقع دوست دارند تنها باشند و كسي مزاحم‌شان نشود.

تحریک پذیری عصبی : افسردگان زمستاني زودتر مي‌رنجند و زودتر هم از كوره در مي‌روند.

احساس ناراحتی و بی‌حوصلگی می‌کنند.

احساس می‌کنند ناامید یا بی‌ارزش هستند.

انرژی جسمانی‌شان کاهش می‌یابد.

علاقه و اشتیاق‌شان را نسبت به فعالیت‌هایی که قبلا مورد علاقه‌شان بوده است، از دست می‌دهند.

عدم خواب راحت

اشتها و وزن بدن‌‌شان دستخوش تغییرات می‌شود.

احساس تنبلی یا آشفتگی می‌کنند.

به‌سختی می‌توانند روی چیزی تمرکز کنند.

به‌طور مکرر به مرگ یا خودکشی فکر می‌کنند.

احساس خستگی و کاهش میزان انرژی : احساس كوفتگي بي‌دليل هم سراغ افسردگان زمستاني مي‌آيد .

سفرهای زمستانی به مناطق آفتابی می تواند بهترین راه مبارزه با افسردگی فصلی باشد  .

شیوع افسردگی در افراد

زنان چهار برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی فصلی می‌شوند.

افرادی که در فاصله‌ی دورتری از خط استوا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی فصلی هستند.

افرادی که در خانواده‌شان سابقه‌ی ابتلا به هر نوع افسردگی وجود دارد، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی فصلی قرار دارند.

کسانی که به افسردگی یا اختلال دوقطبی مبتلا هستند، به‌راحتی در معرض افسردگی فصلی نیز قرار می‌گیرند. در این حالت، علائم افسردگی در فصول خاصی تشدید می‌شود.

احتمال ابتلا به افسردگی فصلی در جوانان نسبت به سالمندان بیشتر است. این اختلال حتی در کودکان و نوجوانان نیز گزارش شده است.

عومل زیستی افسردگی

 مقدار پروتئین انتقال‌دهنده‌ی سروتونین در بدن افراد مبتلا به افسردگی فصلی، در ماه‌های زمستان ۵ درصد بیشتر از ماه‌های تابستان است. افزایش پروتئین انتقال‌دهنده‌ی سروتونین،

سبب کاهش سروتونین در سیناپس‌ها و درنتیجه بروز افسردگی می‌شود.

ترشح بیش از حد هورمون ملاتونین در افراد افسرده خواب را تنظیم می‌کند و تولید آن باعث کمبود ویتامینD

درمان افسردگی فصلی

نور درمانی
گذراندن روز، در زير نور خورشيد نيز مي‌تواند به بهبود بيمار كمك كند.

 كارهاي روزمره خود مانند غذا خوردن يا مطالعه كردن را در فاصله يك تا دو متر از نور .

منتهی ممکن است باعث بروز بي‌خوابي در فرد مي‌شود. بهتر است بيماران خود را صبح‌ها به مدت 30 دقيقه در معرض پرتو نورقرار دهند.

بیرون رفتن از خانه

افسردگی باعث می شود خودتان را داخل خانه حبس کنید . برای مبارزه با این حال و هوا بهتر است از خانه بیرون بروید تا دوباره انرژی و روحیه خود را به دست بیاورید.

به مسافرت بروید

 يك مهاجرت كوتاه‌مدت هدفمند به يك شهر يا كشورحال افسرده‌ هاي زمستاني را بهتر مي‌كند. 

  برنامه خواب ثابت

نشانه‌های افسردگی فصلی در ماه‌های تابستانی :

کاهش اشتها که با کاهش وزن همراه است.

بی‌قراری

بی خوابی

آشفتگی

رفتار خشونت‌آمیز

پریشانی واضطراب

رفتار درمانی شناختی:  (CBT)

این نوع درمان بر روش‌های رفتار درمانی شناختی، مانند شناسایی افکار منفی و جایگزین کردن آنها با افکار مثبت متکی است. در این روش به فرد کمک کند فعالیت‌هایی را که

برایش جذاب و لذت‌بخش هستند، شناسایی کند.

پیشگیری از افسردگی فصلی


سعي كنيد در طول روز، وقت خود را در بيرون از خانه ‌صرف كنيد.

 حتي اگر آسمان ابري است ، چراكه نور خورشيد باز هم در آسمان وجود دارد .

يك رژيم غذايي متعادل، سرشار از ويتامين و مواد معدني استفاده كنيد.

عدم مصرف غذاهاي شيرين و نشاسته‌دار .

ورزش به مدت سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه

حضور در فعالیتهای گروهی

در ماه‌هاي زمستان با يك‌ مشاور در ارتباط باشيد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان -
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

 

 

 

This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!